معیارهای انقلابی یا جهانی؟ ؛ از وبلاگ‌شهر

آوریل 17, 2008

می‌خواستم مطلبی درباره‌ی حادثه‌ی شیراز [1] بنویسم -و چند خطی هم اتود زده بودم- که دوست و برادر عزیزم، احمد، زودتر از من این کار را کرد. چون به‌تر از من مفهوم را رسانده است [2]، دعوت می‌کنم تا بخشی از متن او را بخوانید:

[…] اسلام وقرآن باتوجه به ظرفيت بالاي آن براي تمامي امور (شخصي واجتماعي وسياسي وديني و…. )داراي برنامه و معيار وشاخصه است دراين كه بايد بوسيله تحقيق  وپژوهش آن عوامل، بررسي واحيا شوند واين  كه در اين مورد  ضعيف عملكرديم شكي نيست وليكن اين ضعف توجيه خوبي براي استفاده از معيار و شاخصه هاي غربي نمی باشد .

2.دولت ما هم با عنايت به اسلامي بودن حكومت وظيفه دارد كه در انتخاب شاخصه و معيارها دقت لازم را داشته باشد ،امروز ، امنيت ما ،اقتصاد ما،فقر ما ،بهداشت ما و همه و همه را معيار ها و شاخصه هاي جهاني  و غربي نشان مي دهند و شاهد مثال هم اين خط فقر كه 600 هزار تومان درآمد ماهيانه اعلام شده است .(انگار اكثيرت كشورمان  بايد فاتحه شان خوانده شود )

3. عملكرد دولت و ملت ما هم بر اساس معيار هاي جهاني شده است .رسانه هاي تصويري و شنيداري ما ،سينما و همه نهاد هاي اين چنيني ما هم انگار دارند از  اين معيار و شاخصه ها پيروي و گاها تبليغش هم مي كنند.روح برنامه هايشان هم غربي و بر اساس تفكر انسان محوري شده است .اين رسانه ها و ابزار به اشتباه در اختيار فرهنگ انسان محور غرب شده اند و ذائقه ها را عوض مي كنند و ذائقه ها هم  پشتيبان اين معيار ها ييند . […]

برای خواندن متن کامل کلیک کنید.

[1] بنا بر اصرار شورای عالی امنیت ملی، که از رسانه‌ها می‌خواهد تا روشن شدن قضیه گمانه‌زنی نکنند، از لفظ «بمب‌گذاری» استفاده نمی‌کنم.
[2] و البته آن‌چه من می‌خواستم بنویسم ایده‌اش را از همو گرفته بودم.

پاسخی بگذارید

